تفاصيل الوثيقة

نوع الوثيقة : مقال في مجلة دورية 
عنوان الوثيقة :
Introducing Problem-Based Learning, Experience at the Faculty of Medicine, King Abdulaziz University
Introducing Problem-Based Learning, Experience at the Faculty of Medicine, King Abdulaziz University
 
الموضوع : التعليم الطبي 
لغة الوثيقة : الانجليزية 
المستخلص : To report on an experience in introducing Problem-Based Learning as an instructional strategy at the Faculty of Medicine, King Abdulaziz University, Jeddah, Saudi Arabia. The steps in approving the introduction of Problem-Based Learning at the Faculty Curriculum Committee and preparations for implementation are reported. The transfer from a traditional, teacher-centered curriculum to a more student-centered learning environment has to deal with a lot of resistance on the side of the teachers. Staff development workshops, good preparation of case scenarios, and provision of good facilities are crucial for the successful introduction of Problem-Based Learning. In the presence of good Problem-Based Learning facilitators, students retain relevant knowledge and enjoy the learning experience 
ردمد : 1319-1004 
اسم الدورية : مجلة العلوم الطبية 
المجلد : 17 
العدد : 1 
سنة النشر : 1431 هـ
2010 م
 
نوع المقالة : مقالة علمية 
تاريخ الاضافة على الموقع : Thursday, March 31, 2011 

الباحثون

اسم الباحث (عربي)اسم الباحث (انجليزي)نوع الباحثالمرتبة العلميةالبريد الالكتروني
عدنان المزروعAl-Mazrooa, Adnan باحث رئيسيدكتوراه 
عبدالعزيز بوكرBoker, AbdulAziz باحث مشاركدكتوراه 
باسم الديكEl-Deek, Basem باحث مشاركدكتوراه 
نصرة أيوبAyuob, Nasra باحث مشاركدكتوراه 

الملفات

اسم الملفالنوعالوصف
 29443.pdf pdf 

الرجوع إلى صفحة الأبحاث